ZİNDEYİM, SAĞLIKLIYIM, SPORLA BARIŞIĞIM

ZİNDEYİM, SAĞLIKLIYIM, SPORLA BARIŞIĞIM

TİCARET İLKOKULU

BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN

ZİNDEYİM, SAĞLIKLIYIM, SPORLA BARIŞIĞIM

Çocukların bilişsel, duyuşsal, psikomotor özelliklerinin gelişiminde fiziksel ya da spor etkinliklerinin olumlu yönde etki ettiği bildirilmektedir (Lapointe, 2016; Bozkurt ve ark., 2016; Saygılı ve ark., 2015; Yin ve Moore, 2004; Hürmeriç, 2003) Bu düşünceye bağlı olarak ilköğretim programında oyun ve beden eğitimi aracılığıyla öğrencilerin psikomotor, bilişsel, duyuşsal gelişimleri yönünden katkı sağlanması amaçlanmaktadır. (Yılmaz ve Bozkurt, 2017)  Tıpkı beceri dersleri olan müzik ve görsel sanatlar gibi, beden eğitimi ve oyun dersinin de öğrencileri sosyal yönden desteklemesi, psikomotor becerilerini geliştirmesi ve farklı spor dallarına tutum geliştirmeye yardımcı olması maksadıyla, okulumuz 4/C sınıfı öğrencileri Yomra Gençlik ve Spor Müdürlüğü ile ortak yürütülen çalışma kapsamında her hafta çarşamba günü Beden Eğitimi ve Oyun derslerini kendilerine tahsis edilen profesyonel spor eğitmenleri eşliğinde yapmaktadırlar. Bu kapsamda, yerel imkânlarla Yomra Jimnastik Salonuna ulaşımları sağlanan öğrenciler iki gruba ayrılarak Hentbol ve Jimnastik branşlarında eğitim almaktadırlar. Ayrıca öğrencilerimizin yanlarında götürdükleri spor kıyafetlerini soyunma odalarında giyinerek özyeterlik duygularının ve zaman yönetimi becerilerinin de geliştirilmesi amaçlanmıştır. Süreç boyunca öğrencilerde hentbol ve jimnastik sporlarına karşı ilgi ve istek uyandığı gözlemlenmiş olup, spora yatkınlığı olan öğrencilerin velileriyle iletişime geçilerek gerekli yönlendirmeler de yapılmıştır. Söz edilen uygulama, düzenli olarak devam etmektedir.

MÜRSEL HUNUTLU

4/C SINIF ÖĞRETMENİ

18.01.2024 110

18-01-202418-01-202418-01-202418-01-2024